2010/10/25

Tacksamhet


Jag skulle kunna försöka, men jag vet redan att jag aldrig kan beskriva min tacksamhet med ord.
När jag ser tillbaks på mitt liv som det såg ut för ett år sen hade jag ALDRIG kunnat föreställa mig att jag skulle vara här där jag är idag!
I åtta år har jag kämpat, gråtit, vänt mig till helt fel saker för att söka tröst och fylla ett stort tomrum som jag haft på insidan.
Varken pengar, alkohol, bekräftelse från ( FEL ) killar kunde fylla det hål som fanns.
Istället ledde mitt handlande till att jag drogs längre och längre ifrån den man jag älskar mest av allt!!! Den jag valt att dela livet med!
Nöden, och sorgen har vi delat med varandra, i åtta år, nu ser jag fram emot att dela glädjen och lusten med honom för resten av mitt liv!!!
Det var en tuff tid innan vi beslutade oss för att ta tag i våra liv och rensa ut allt skräp en gång för alla. Men jag ångrar inte en sekund av det!!!! Smärtan är obeskrivlig när man ser den man älskar lida och gråta över det JAG gjort mot honom, samtidigt som man själv sitter med sitt hjärta sönderslaget i tusen bitar. Mänskligt sett hade vi inte kunnat vara där vi är idag, men tack GUD för att du upprättat oss! ! ! !
I den stund vi satt och höll varandras händer och bad till Gud att han skulle hela våra brustna hjärtan försvann ALLA smärtsamma känslor! Den ryggsäck vi släpat på i alla år rycktes bort, och det kändes som att Gud tog våra trasiga hjärtan och gav oss helt nya starka hjärtan!

Idag känner jag mig starkare än jag någonsin gjort förr! Jag har en man som jag älskar och som jag vet älskar MIG!
Jag har ( snart) dom 5 underbaraste juvelerna en mamma kan önska sig, en familj som är så kärleksfull!
Syskon och föräldrar som ställer upp i vått och torrt och alltid finns där och älskar mig utan gräns!
Den mest fantastiska församling och dom underbaraste SANNA vännerna man kan ha!

Jag är så rik. Rik på allt som har något värde i denna värld. Vad betyder ett stort vackert hus, den bästa coolaste bilen, och 40 miljoner på banken om man inte fått uppleva sann kärlek och av nåden fått ett evigt liv!? TACK min Gud för allt du gjort för mig!

4 kommentarer:

  1. Wow Sara! Gud är verkligen god!!!! Är så tacksam för vad han gjort i era liv! Bara Gud kan!!! Kram och en massa kärlek till er <3

    SvaraRadera
  2. Jättefin skrivet gumman!!!!!!!!!!!!!!!!!
    kramis

    SvaraRadera
  3. Du har blivit en mycket klok och insiktsfull kvinna Sara! Tror dina erfarenheter enbart kommer göra er gott i framtidem, det gäller bara att använda dem rätt!! /Karin

    SvaraRadera
  4. Hej Sara... ingen aning om hur jag hamnade här.. följde en tråd och får läsa om hur Gud vänt allting rätt :) Visste inte ens att det varit så... men å andra sidan vi är ju inte i Sthlm längre... Gud är god...
    kram på dig fina Sara... /Ingela Liljebäck

    SvaraRadera