2010/04/14

Schweiz. . .


Vi hade en grymt rolig resa!!! Det var så kul att hinna prata å umgås med folk vi knappt sett på flera år :o) John åkte skidor 4 dagar och jag en. Resten av tiden var jag med Miriam på utflykter och strosade runt i byn där vi bodde. En heldags shopping i Milano tycker jag var höjdpunkten för resan :o) Sååå vacker stad! Hade kunnat stanna mycket längre, men å andra sidan får jag väl ta med mig John dit på en weekend så upplever vi det tillsammans ;o)
Han åkte som sagt skidor den dagen vi var där, men var med på en resa till staden Lausanne som ligger vid Geneve sjön omgiven av en massa vackra snöklädda bergstoppar. VACKERT!!!!
Jag trodde det skulle vara mycket jobbigare att bila dit med Miriam, men det gick faktiskt grymt bra !! skönt!!!
Kvällarna utan barnen var grymt jobbiga, och en kväll fick John trösta sin blödiga fru rätt länge ;o) men i det stora hela var det HELT klart värt det! Barnen blev jätte glada när vi kom hem och var super nöjda med presenterna.
Man kan ju tänka sig att det tar ett tag att komma tillbaks i rutiner när man varit borta i 9 dagar, men vi har levt som vanligt sen i måndags. Visst var vi gryyymt sega i helgen , men nu är vi "back on track" :o)
Man kan ju tro att vi skulle komma hem utvilade å pigga å fräscha, men inte rikigt ;o) ha ha! Man vill ju inte sova bort en hel resa heller?!?!?!
Nej, nu kallar min tvätt och så måste jag duscha innan vi ska ut å njuta av den UNDERBARA våren som äntligen kommit!!!! den är MER än välkommen hit :o)

3 kommentarer:

  1. Åh vilken härlig resa!! Var det med jobbet eller vänner?
    Förstår att det va tomt utan barnen på kvällen, men man får bara släppa det och koppla av:-), inte alltid lätt!
    Va härligt det lät med shopping i Milano, va du själv då eller var det flera mammor?
    Fin bild på er två förresten!
    Kram

    SvaraRadera
  2. å va härligt allt låter!!!!o jag förstår att du saknade barnen, jag e oxå å där blödig!!!!
    kramisar

    SvaraRadera
  3. ni såg ut att ha en skön resa..
    kram carina

    SvaraRadera