2010/04/28

uppdatering. . .

ja, natten började ok. . . hon somnade UTAN att ammas :o) Hon vaknade några gånger och vid kl 02 så trodde jag att brösten skulle explodera!!! Jag hade inte ammat sen kl 16 på dagen. . . Jag ammade en gång till på natten, eller vid 6 typ. Så det var ju framsteg iaf ;o) ha ha!
Jag har "googlat" och läst hela fm idag å kommit fram till att jag ska sluta amma på dagen den här veckan, och sedan nästa vecka ska jag försöka ta bort nattmålen.
Brösten verkar inte fatta att dom ska sluta producera mjölk, så då kanske det e enklare att trappa ner?!?!?!Hoppas det iaf! det här känns iaf bättre, och jag tänker INTE ge upp! bara köra på ett annat sätt :o)
Idag har det funkat kanon! Jag ammade första gången vid 15, och normalt vid den tiden har hon käkat 4 gr ;o) så det känns skönt. Visst var det jobbigt med sprickfärdiga bröst sen lunch, men det gick!
Nu ska jag hålla mig tills det e dax att natta, men hon har ätit både banan, korv och riskaka i dag så jag hoppas hon sover gott i natt .
Förhoppningsvis så är hon mättare på natten nu och vaknar inte och så blir det en "naturlig" avslutning på amningen, vi får väl se!!!!

Nu ska jag fixa klart här hemma för ikväll kommer min underbara kusin och hans sambo på fika :o) me like ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar