2009/10/14

bullbak!


Nu är jag ÄNTLIGEN klar!!! Har bakat 107 st bullar :o)

Pust! Jag älskar att baka, men det är liiite korkat å göra sånt på kvällen när man e helt slut efter en dag med 4 små änglar ;o)
Men eftersom de ska användas till begravningsfika imorn så ville jag att de skulle vara så färska som möjligt.
En väninna till min mamma dog för drygt 2 veckor sen och ska begravas imorn. Jag hade gärna gått på begravningen, men det e lite svårt med alla barnen. . . Så bullar blev mitt bidrag! Låter konstigt kanske, men jag vill gärna vara med på ett hörn. Hon var en helt fantastisk människa, så bullar e det minsta jag kan göra för hennes familj!!!

Resten av dagen har vi spenderat här hemma! Gabbe e lite febrig å GNÄLLIG så det blev en inne dag om man räknar bort alla promenader för att hämta å lämna Noomi och William!

På lördag ska vi fira min underbara mammas 50års dag! Ska bli jätte kul!!!
Syrrorna å jag ska fixa maten så imorn ska vi till Maxi å handla, och på fredag gör jag pajerna å tårtorna bakas imorn, men garneras på lördag... det finns å göra med andra ord!!!
Jag tycker ju det e kul med matlagning å bakning å mammas önskan var att få festen i present! Bra present tycker jag ;o) :o)
nej nu MÅSTE jag sova om jag ska orka med imorn!

Tack för alla gulliga uppmuntrande kommentarer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ni e underbara!!!
Natti natti!

1 kommentar:

  1. å smarriga! skicka över några till mig, snälla ;-)

    hihi, ang bion, kanske kommer finnas new moon som barnvagnsbio? så kan noomi oxå få va me :-D
    e hon en liten tutt-tjej? engla vägrade flaskan tills hon va typ 10mån.... skulle bara snutta (och bita) på mina tuttar....

    SvaraRadera