2009/10/10

Gabbe, mammas muskelknutte! och Noomis krokodiltårar!


Gabbe och jag gav oss iväg på cykeln till coop en sväng: Glass och taco fanns på inköpslistan!
Vi köpte det vi skulle och begav oss hem igen.
När vi kom till vår port lyfte jag Ner Gabriel ur cykel sitsen och frågade om han kunde öppna dörren åt mig?

- jag vet inte, jag är inte så stark mamma för jag äter inte så bra frukost... men jag kan försöka!
vilket finurligt litet svar från en 2½ åring va ;o)


Igår em stod jag i köket å diskade.
Plötsligt hör jag ett konstigt ljud, så jag går ut i hallen och ser Noomi stå framför spegeln å gråta! Jag frågade vad som hänt och väntade mig " wiliam slog mig... eller Gabbe drog i mitt hår"...
Men istället så får jag ett hånflin, och det visar sig att snorungen står och ÖVAR på att gråta fint!!!

Å speciellt fint var det inte kan jag ju tala om! Hon lät som en åsna som svalt ett rivjärn!
Munnen vidöppen, halsen spänd å massor av krokodiltårar!

3 kommentarer:

  1. Hahaha! Kan blir användbart... ;) Kram!
    /Elisabeth

    SvaraRadera
  2. nämen hej tant sara!! haha hur hamnade jag här!? jisses vilken chock och va liten cyberstockholm är haha. det blev ingen sune ser jag ;) vill du ta emot kaffebesök nån dag så kommer jag gärna förbi och får lite backflash i tyresöomgivningarna :) //karin

    SvaraRadera
  3. nä men va gulligt,, så när ska hon gråta fint då har hon tänkt?
    kramiiiiiis

    SvaraRadera