2009/10/10

Varning för känsliga läsare. . .

Det finns stor risk för att det här blir ett gnälligt inlägg!
Jag känner mig SÅÅÅååå trött!
Tänk om man kunde få sova EN ynka hel natt nån gång?!?!?
Jag älskar min lilla prinsessa, men det vore så skönt att få sova en hel natt utan att behöva vakna å amma 4-10 gr!
suck!
Självklart får man räkna med en del vakna nätter när man har en bäbis, men de andra 3 har sovit hyfsat bra i den här åldern... eller, i alla fall inte vaknat uppåt 10 gr per natt!
Det värsta är att det går ut över resten av barnaskaran å maken när man e så här ap trött :o(
Tålamodet är NOLL just nu! Känner mig som en gnällig sur pms kossa! Ok att man kan ha kort stubin ibland... men min finns inte ens! Det bara smäller på en gång! Jag är som en sån där livsfarlig mina som ligger gömd i sanden å hela familjen tassar omkring här hemma å plöttsligt smäller det! Stackars barn!
Det värsta av allt är att Noomi just nu är inne i 6 års trots och utforskar det här med att säga emot och smälla i dörrar. Jag uppmanar INGEN att bete sig så med en pms kossa under samma tak! Det kan resultera i tidig läggning, borttaget lördagsgodis och utegångsförbud!

Nej, dax för sängen nu tror jag! Det har varit tyst i sovrummet 3 minuter nu så jag tror att Miriam somnat. . . får se hur länge det dröjer innan nattens första matranson ska delas ut!
Nästa gång får det bli ett gladare inlägg!!! ;o)
Natti!

3 kommentarer:

  1. Klaga och gnälla får man göra..speciellt i sin egen blogg...
    Ja du ibland har man verkligen ingen tolerans alls...men du gör säkert ett fantastiskt jobb med dina fyra härliga barn..
    trött & gnällig får man vara...det är ju ändå tidsbegränsat..man är ju inte sådan mor alltid!!Kramisar

    SvaraRadera
  2. Skönt o höra att jag inte är ensam! Vissa dagar e värre än andra - men det är ju tur att det finns bra dagar med ;-)

    Kram Mia/ Melno

    SvaraRadera
  3. å klaga på du bara :-) jag vet exakt hur du känner dig. ibland e man slut som mamma och orkar helt enkelt inte. men du verkar va en supernbra mami ska du veta!

    kramis

    SvaraRadera