2009/09/19

Änglavakt och lördagsgodis...?!

Lite skum rubrik kanske men om ni läser vidare så försår ni ;o)
Jo, i fredags morse så skulle jag och Gabriel ( självklart Miriam oxå) åka med min mamma till Ica Maxi. När vi gick ur hissen nere i porten stannade jag till och ställde ner Miriams bilstol och knäppte en knapp på Gabbes skjorta (vilket jag sa i hissen att vi skulle göra när vi kommit ut)
och då smäller det till utanför porten! Något pucko hade kastat en stor sop kvast från 5 an!!!! Hade jag knäppt skjortan utanför hade någon av oss säkerligen fått den i huvudet!!! Det var vår grannes barn som kastat ner den.... grrrrrrr!!!!!
Och häromdagen kastade dem ner en sparkcykel från 5an me... Livsfarligt ju!!! Börjar bli lite less nu!
Jag har varnat våra barn nu å sagt att de ska vara försiktiga när dem går ut, man vet ju aldrig med så där störda grannar! suck! Tack å lov hände inget, men vad händer nästa gång?!. . .

Idag har vi varit hemma TILLSAMMANS alla 6. Gud så underbart det är med helg! Jag njuter av att ha min underbara make hemma <3
Vi tog en promenad på fm och köpte lördagsgodis och lekte i en park med barnen. Sen käkade vi lunch och så gick jag ut i vår park med Gabbe medans John sov en stund på soffan. Hade INGEN lust alls att köra min dagliga power walk idag, men gjorde det ändå! Och visst kom jag igång när jag väl var ute så det blev ju lyckat i alla fall !
Nu sover 3 av 4 barn sött i sina sängar, och jag ska strax ta en kopp te och sätta mig i soffan å mysa med maken! Håller jag mig vaken till efter 9 är det ett under... men jag ska försöka ;o)
Hoppas ni alla har en härlig lö kväll!!!
Kram Sara

1 kommentar:

  1. Åh hjälp!!! Tack Gud!
    Abbe hade oxå änglavakt idag, sprang ut på gågatan i stan, två cyklar fick tvärnita, ush! Men tack å lov gick det bra, de gav mig sura miner för att jag ej höll koll på mitt barn:-)

    Vad jobbar John med? han verkar resa mycket.

    Kram

    SvaraRadera