2009/09/06

Det lider mot jul...

Nu var det ett tag sen jag skrev här igen.... Jag tycker ibland att dagarna borde ha 30 timmar för att allt ska hinnas med! Kan man inte få några extra timmar per dygn tillsammans med föräldrapenningen ;o) det skulle passa mig fint!!!
Helgen har som vanligt flugit förbi, och imorgon börjar John jobba igen efter hans 3 veckor långa ( eller KORTA ) semester.

Snart är det bara 3 månader kvar till Lucia och Jul stöket. Tyckte nyss att det blev sommar! Förvisso måste jag erkänna att det är lite mysigt med hösten när man kan börja tända lite ljus å mysa med en kopp te i soffan på kvällarna. Men slasket å regnet ser jag INTE fram emot!
Håller på å säljer en del kläder på blocket å tradera nu så jag kan köpa skor till barnen! ha ha! Vinter jackor och en overall till Miriam är redan köpt, nu fattas skor till alla 3 och täckbyxor till William. Känns lite knasigt att köpa det i september, men väntar man så är det ju slut och dessutom fyndade jag deras jackor på rea för 175:- styck! ( Miriams för 99:- )
Jag hoppas bara att William INTE sliter söner 3 par täckbyxor den här vintern med, för det har vi inte råd med! Förra vintern köpta jag först ett par på HM som var sönder efter 3 veckor ( knäna) sen blev det didriksson som var sönder efter 2 veckor!!! Sen provade vi ett par från Igor Sport på Götgatan, de höll oxå några veckor å sist blev det ett par från Ica Maxi som faktiskt höll!!! Förrutom några små hål på vänster knä... Helt sjukt va mycket pengar det blev! Å inte höll dem där dyra från didriksson bättre heller.

Nej nu vankas det amning och en kopp te i soffan!!! ha en mysig sönkväll !!!
Kramis

2 kommentarer:

  1. hej å hå, snart e det jul:-) ja, va ju nyss maj så snart e det december me.
    Nä hjälp!! Slet han sönder sååå många byxor...jag skulle va pank:-) har oxå lagt ut vinterkläder på blocket, till matkassan:-)Visst låter det fattigt:-) men har man Gud så har man ju allt man behöver.-)
    Kramis (tycker oxå att Gud skulle fixa nåra extra timmar per dygn yill:-)

    SvaraRadera
  2. nämen hejsan,, hur länge har du haft bloggen,, har jag missat att du har den här:-) kul då ska jag komma in ikväll å läsa lite mer..
    hoppas ni mår bra kram hälsa/ carina

    SvaraRadera