2009/09/10

Tänk om livet var lika lätt. . .

Som det är i mitt huvud?!
I mitt huvud pratar jag alltid perfekt engelska, har 8 armar (så det finns 2 lediga för varje barn helatiden) är snabb som blixten, lagar alltid 3 rätters middag! Och på natten jobbar jag extra för att tjäna lite extra pengar så att jag och John kan resa utomlands 2 veckor med 4 barn.
Sömn behövs inte i mitt huvud!
Tänk om det kunde vara så lätt!

Men nej. . .
I stället när jag öppnar munnen låter det " hellow, maj nejm is Sara" . Men vad hände?!?! Det lät ju så bra i mitt huvud?
Eller så står man i parken med 4 barn som skriker och bråkar och man undrar vart dom där braiga armarna tog vägen?! Hur ska jag lösa det här då?
Eller när maken kommer hem och suckar, ja ha... det blir köttbullar a la scan idag me! men så gott älskling! ;o)
Eller när man ser att lillemannen står på loftgången slänger ner storebrors bumling kulor från 5:e våningen och tiden plötsligt inte går i slow motion så man hinner fram innan en stackar grann tant dör av en kula i huvudet!!!

Men det där finns ju bara i mitt huvud.... en liten tillflycktsort jag kan fly till när allt blir för kaos. . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar