2009/08/19

Skolstart. . .

I morgon kl 9 ska både Noomi och William ha upprop på skolan! Noomi börjar 6-års och William 1 an. Gud va fort tiden gått, jag har redan 2 st skolbarn!!!!
Jag har redan lagt fram barnens kläder, duschade dem innan läggning, packat vagnen och dukat glas å tallrikar till frukosten! Inte illa va ;o)
Eftersom John är på semester på Gotland med sin bror och en kompis så är jag själv tom lö kväll och då är förberedelser a och o !!! Det kommer inte funka annars!

Hösten kommer säkert gå helt galet fort eftersom båda barnen börjar kl 8 varje morgon, sen ska Noomi hämtas kl12 och William 13.30. Eftersom jag är mamma ledig så får Noomi inte gå på fritids vilket innebär MASSA spring fram å tillbaks... men vad gör man?!
Jag vet ju att det blir bättre till nästa år så jag får väl tänka frammåt ;o)

Fick förresten ytterligare en "stackars dig" kommentar idag när jag var på coop med barnen. En tant som stod i kassan brevid mig tittade lääänge på mig när jag stod i kön, och strax innan det var vår tur sa jag åt barnen att ge mig glassarna och gå ut och vänta... då tittade tanten på mig å sa "- stackare, du e inte gammal, och 4 barn har du"
Hon såg helt bedrövad ut! Men jag svarade
-" ja! Kan du fatta hur lycklig jag e! det blir mååånga kramar och pussar"
Men hon bara skakade på huvudet!
Men om hon vill ha huvudvärk för min del så får hon det gärna, för jag ÄLSKAR mina barn och mitt liv!!!!!!
Jag hade kunnat förstå henne om barnen hade varit galna, tjatat och sprungit omkring, men dem stod snällt på led bakom mig ( för en gångs skull ;o) )

Å andra sidan var jag i haninge c med barnen för några veckor sen och fick höra av 3 olika personer vilka underbara, duktiga och fina barn jag har! Det värmer i hjärtat! Det är ju snarare sånt man behöver höra.
Nej nu ska jag lägga mig så jag orkar med vardagskarusellen som drar igång när klockan ringer vid 7 imorgon bitti.
Natti natti!!

2 kommentarer:

  1. Makalöst hur folk orkar engagera sig negativt....
    -Varför skulle det vara stackars dig???Ingen har ju tvingat dig, du har valt detta...och är lycklig!
    Bara att skaka av sig...
    komplimangerna tar man hellre med sig.
    Känner igen ditt scenario..i båda fallen.
    Du verkar ha stenkoll och precis som du säger krävs det för att det skall fungera-
    Önskar dig lycka till...spännande med 2 skolbarn!
    Kram

    SvaraRadera
  2. ååå suck, vissa e ju bara för jobbiga. att dom orkar fälla sånna kommentarer. har man fyra barn så är det väl antagligen för att man VILL det.

    kramis

    SvaraRadera